sobota, 23 lutego 2013

Batiki

Wykorzystując wolne chwile podczas ferii zimowych, a organizowałam sobie ich najwięcej, stworzyłam dwa batiki. Dla osób którym nieznana jest ta technika malarska,podaję definicję  z wikipedii, bo jakbym sama zaczęła pisać, jak ów batik tworzyłam, to byłoby to z pewnością niezrozumiałe.  
Batik – technika malarska polegająca na kolejnym nakładaniu wosku i kąpieli tkaniny w barwniku, który farbuje jedynie miejsca nie zamaskowane warstwą wosku. Dla uzyskania specjalnych efektów proces woskowania i farbowania można powtarzać wielokrotnie.
 Moje batiki  są dodatkowo " podmalowywane" , co skróciło proces tworzenia. Trwa to bowiem długo
 ( każdy kolor musi wyschnąć, by go zawoskować i działać dalej).
Na kolejne prace tą techniką poczekam raczej do lata. W domu nie sposób zorganizować warunków do ich tworzenia. Te, powstały w MDK w Dęblinie, gdzie otrzymałam wspaniałą pomoc od artystki- moim zdaniem " mistrzyni" batiku- Anny Krawczak. 
Tu jej prace-http://www.cozadzien.pl/kultura/sztuka/wystawy/12073.html 
A tu moje. Wymiary jednego, to około 1m/70cm.

A tymczasem zabieram się do sprzątania.
Miłej soboty
Pozdrawiam Dorota

9 komentarzy:

  1. Bardzo czasochłonna i pracochłonna technika, ale efekt przepiękny!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten z ptakiem bardzo mi się podoba.Już widzę kilka zastosowań :)
    A Ty co z nimi zrobisz? Są na prawdę piękne, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ są one dużych rozmiarów, to poprostu zawisną na ścianie w ramach.

      Usuń
  3. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam. Bardzo czasochłonna praca... ale jakże piękna :)

    Pozdrawiam
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne prace.
    Swoje batiki, też robiłam w małych formach, w małym mieszkaniu to trudne.
    Szkoda, że masz w komentarzach weryfikację obrazkową, to bardzo utrudnia.

    OdpowiedzUsuń
  6. ...świetne batiki, szczególnie podoba mi się anielski, to,że nie wypełniłaś kolorem wszystkiego nadaje pracy dodatkowego uroku...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję